De opdrachtgever van mijn traineeship is de Hanzehogeschool, waar ik ook werkzaam ben als docent-onderzoeker. De Hanzehogeschool wil steeds meer uit leergemeenschappen les gaan geven en binnen mijn opdracht zet ik samen met andere stakeholders, waaronder de inwoners zelf, een leergemeenschap op in de wijk Pittelo in Assen. Het doel van de leergemeenschap is om met elkaar te zoeken naar manieren op de gezondheid van inwoners te verbeteren. Daarbij komt dat we van en met elkaar leren. Ik onderzoek welke rol een docent in kan nemen binnen een leergemeenschap en welke stappen de Hanzehogeschool moet zetten om het opleiden vanuit leergemeenschappen te realiseren.
Ik wil graag meer ervaring opdoen met praktijkgericht onderzoek doen en innovatieprocessen inrichten. Daarnaast wil ik leren hoe je een duurzame structuur kan bouwen.
Om samen met verschillende stakeholders écht impact te maken in de praktijk. Niet lullen maar poetsen. We kunnen heel lang vergaderen en dingen op papier zetten, maar dan verandert er niks in de praktijk. Door te doen, te experimenteren en te onderzoeken kunnen we naar oplossingen en mogelijkheden zoeken.
Ik vind de combinatie van lesgeven en in de praktijk een opdracht doen heel leuk en waardevol. Op die manier heb ik het gevoel dat ik echt iets kan bijdragen aan de maatschappij: ik probeer studenten te motiveren en inspireren.
Ik maak makkelijk contact met anderen en ik heb heel veel doorzettingsvermogen.
Iets actiefs doen (het liefst buiten), borrelen met vrienden en misschien nog wat lezen. Ik word het meest blij van sociale activiteiten.
Kom altijd op voor een ander. Vroeger zei mijn vader dat vaak, toen paste ik zijn advies toe door voor een klasgenoot opkomen als die gepest werd. Nu doe ik dat door te luisteren en een stem te geven aan doelgroepen die niet (voldoende) gehoord worden of die niet serieus worden genomen.
Blijf op de hoogte
Nieuwsbrief.